Direktlänk till inlägg 27 juli 2020

Måndag

Av Ia Hornesjö - 27 juli 2020 07:51

Det blev ingen utgång för denna kille i går kväll.  När man sover så här sött så får han sova vidare.

Bara en snabb kvällskissning på tomten och sen snabbt i säng igen  


 Måndag och ny vecka med nya utmaningar.

I natt har det regnat massor och detta höll mig vaken.

Somnade i alla fall om och fick mardrömmar där både hundar och människor i gick och inte hittade jag hem.. Tror jag var inne i hela Stockholm med angränsade förorter och sprang.

Hade till och med tränings värk när jag vaknade helt kallsvettig.

Naturligtvis såg Åberlix att jag vaknade och ville komma upp i sängen.

Nu är han ju vår och då får han komma upp och kela ett tag tillsammans med både husse, Z och Yra som alla finns i sängen.

När vi sedan kom ner i köket så blev det som vanligt att jag slängde ut hälften av hundarnas frukost på golvet.

 

Alltid lika roligt när minnen dyker upp på FB

 

  

Dessa två granna killar är från Nellie och Rebus och föddes för 7 år sedan.

Året efter var det Yras tur att födas.

Idag skulle vi haft besök av lilla Åsa, hennes matte ville ha lite hjälp med hur hon ska trimma bort allt onödigt hår som blir i ansiktet. Så när Lasses var ner till vårdcentralen för omläggning så passade jag på att ta fram trimbordet till uteplatsen och börja med storebror Zlatan

Denna kille skulle behöva stå på trimbordet varje dag.. känns som han päls växer så fort man vänder sig om.

När han var klar idag så hade jag en soppåse full med päls och det var bara sånt som jag kardar ur. 

Fick sedan se att Åsas matte hade ryggskott så hon var tvungen att lämna återbud.

 


Men  det blev i alla fall en bild på henne som matte tog. 

Lite tråkigt att inte hinna träffa dem innan vi åker till Öland, men hon får väl behålla sina söta testar tills vi träffas i höst för valpkurs och pälsvård.

Skulle behöva ha lite mer barn här hemma för Åberlix tycker att det är jätte läskigt med barn som vill hälsa, annars är han en sån tuffing

Vi har aldrig haft en hund tidigare som inte varit överlycklig när det kommit barn.

Idag var det även time för veterinären igen och denna gång var det vaccination.

          Åberlix var superduktig och fick massa beröm av veternären.

Sen när vi kom hem fick jag veta att även Trassla hade varit hos vetinären och varit duktig. Sedan hade hon fått åka till Arken för godis och blev då deras lilla fotomodell och bli fotograferad 

 

Efter middagen blev det en promenad med Qling och Åberlix.

Undrar vad det var i sprutan Åberlix fick hos veterinären för efter denna har han varit igång i ett och inte ens promenaden fick ner honom i varv.

Det liksom kröp i hans kropp och till och med soffhörnan var svår att koppla av i.

Men till slut somnade han i alla fall.










 
What do you want to do ?
New mail
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 20 september 2020 07:53

Det händer inte så speciellt mycket just nu. Min kropp har strejkat i över en vecka och detta innebär att jag får lägga mycket åt sidan som jag verkligen vill göra. Men något som jag alltid gör är att fila lite på våra hundar och just nu är det l...

Av Ia Hornesjö - 18 september 2020 07:50


Tänk att det gått 20 veckor sedan Å kullen föddes. Började morgonen med en viktkoll och denna vecka låg den kvar på samma som förra, lite drygt 8 kg.   Vår egen lilla Åberlix som var minst i kullen och även visade sig ha ett hjärtfel växer och ...

Av Ia Hornesjö - 10 september 2020 08:09


Så har det gått ytterliggare en vecka sedan Åberlix stod på vågen. Det händer en hel del just nu med honom och det är både tappade tänder och nya som har kommit. Ganska skönt när de vassa försvinner och även bitanadet avtar. När jag satt och vä...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2020 23:45

Så är denna helg över och det har varit full rulle hela tiden. Fredagen gick åt att handla lite och sedan blev det mest att bara vara ute och ha det skönt. Hundarna hade det bra på tomten.     Vi hade lite rester kvar sedan fredagskv...

Av Ia Hornesjö - 3 september 2020 23:30

  Så var det åter torsdag och en dag för vår lilla Åberlix som idag blir 18 veckor och 7,5 kg tung. Dagen började precis som vanligt, ute och göra sina behov, busa, leka och äta. Åberlix blir bara goare och goare för varje dag, men även mer oc...

Ovido - Quiz & Flashcards