Direktlänk till inlägg 1 september 2020

Sista dagen i augusti

Av Ia Hornesjö - 1 september 2020 08:06

Denna måndag var ganska så vanlig.

Vädret kändes inte så som jag vill, det var iskalla vindar som svepte fram.

Lasse skulle iväg till Karolinska för att testa sig för Corona inför operationen på onsdag och då passade jag på att titta lite på TV.  

Men innan dess var det en helt vanlig förmiddag

Det fick bli lite annorlunda idag och hundarna fick sitta första mål utslängt på golvet i stället för skålar.

Efter denna måltid var det dags för mig att i alla fall försöka vara ute en del, fast det var inte skönt i kylan

  med lite virkning och alla hundarna runt mig.


Efter som det var kurs denna kväll och vi inte hade så mycket tid att handla på under dagen så åkte vi iväg redan vid 9 tiden och gjorde det vi skulle.


Dagen gick och det blev som sagt flera timmar inomhus än utomhus denna dag

När det är kurskväll så är det ganska skönt att ha dessa snabbmatskartonger i frysen

    så det fick denna kväll bli en pastarätt med skinka och ostsås, ganska så gott och bra kryddat, men om jag inte hade slagit på en skvätt grädde innan de fick gräddas i ugnen så vet i sjutton om de inte hade varit lite väl torra.


Det var svårt att välja kläder denna kväll inför hundkursen. Det blåser alltid kalla vindar vid Norsborgs LKK, samtidigt som jag vet att det blir ganska svettigt när man håller på med träningen.

Vi började vår kväll inomhus eftersom det både var kallt och lite regn.

Jag berättade att jag hade ganska svårt med att få kontakt med Z och att hon helt plötsligt verkade rädd för mina ben.  

Vill inte vara nära utan tar omvägar för att komma till mig.  Känns ganska ledsamt när jag vet hur tillgiven hon är och så ska det bli så här.

Det är bra med duktiga ledare och de fick mig att förstå att jag går för fort fram och det passar inte denna lilla dam.

Men det är inte lätt. Jag är gammal i gården och har tävlat lydnad mycket under mina 50 år som hundägare och när jag började så var det inte godis man skulle ge utan det var bara att köra på tills hunden fattade. Men nu är det helt annorlunda och det är jag som måste lära mig detta.

Så allt som Z redan kan, det måste jag i alla fall börja om med om det ska bli rätt i slutändan.



                     

Lasse tog lite filmer men det är bara 2 som jag lägger ut och de säger ändå inte så mycket.

Har själv haft många kurser i lydnad under åren och det har gått bra för de hundar som varit med. Men jag måste erkänna att jag har var mer krävande än vad jag kanske inte borde vara.

Men nu är det mest lek med glädje som jag ska jobba med, i alla fall när det gäller Z och med kel och glädje kommer man långt.



Hem och satte oss framför TV:n med en kopp te.

          

Åberlix hade inte gjort så mycket denna kväll men var supertrött och det tog ett tag innan han riktigt kom till ro.

Men när han somnade så gjorde han det hårt och jag kunde inte låta bli att pussa honom på både magen och nosen.

Han öppnade slött ena ögat och kollade på mig och hade han kunnat prata så hade han sagt "snälla matte låt bli att pussa på mig, för jag vill sova"

Så var denna måndag över och i morgon är vi inne i september.




 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 20 september 2020 07:53

Det händer inte så speciellt mycket just nu. Min kropp har strejkat i över en vecka och detta innebär att jag får lägga mycket åt sidan som jag verkligen vill göra. Men något som jag alltid gör är att fila lite på våra hundar och just nu är det l...

Av Ia Hornesjö - 18 september 2020 07:50


Tänk att det gått 20 veckor sedan Å kullen föddes. Började morgonen med en viktkoll och denna vecka låg den kvar på samma som förra, lite drygt 8 kg.   Vår egen lilla Åberlix som var minst i kullen och även visade sig ha ett hjärtfel växer och ...

Av Ia Hornesjö - 10 september 2020 08:09


Så har det gått ytterliggare en vecka sedan Åberlix stod på vågen. Det händer en hel del just nu med honom och det är både tappade tänder och nya som har kommit. Ganska skönt när de vassa försvinner och även bitanadet avtar. När jag satt och vä...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2020 23:45

Så är denna helg över och det har varit full rulle hela tiden. Fredagen gick åt att handla lite och sedan blev det mest att bara vara ute och ha det skönt. Hundarna hade det bra på tomten.     Vi hade lite rester kvar sedan fredagskv...

Av Ia Hornesjö - 3 september 2020 23:30

  Så var det åter torsdag och en dag för vår lilla Åberlix som idag blir 18 veckor och 7,5 kg tung. Dagen började precis som vanligt, ute och göra sina behov, busa, leka och äta. Åberlix blir bara goare och goare för varje dag, men även mer oc...

Presentation


Yra med vår Å kull

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards