Alla inlägg under maj 2020

Av Ia Hornesjö - 31 maj 2020 16:37

Idag var det dax för Åke att få visa upp sig för sin familj

Innan de kom så var valparna i trimmet och kollade runt lite.

Allt är nytt ny för dem och mycket att ta in. 


Det var lite läskigt att gå ut från rummet men tuffast var lilla Åberlix som var först över tröskel

Sen blev det besök någon timme av fyra förväntasfulla valpköpare, kanske barnen var mest förväntansfulla, det är man när man är bara 9 och 12 år.


Fick visst inte med något bild på husse

Nu när vi blev ensamma så var valparna trötta, fast de inte gör så mycket så är det nya intryck som är ganska tröttande för en liten 4 veckors valp, så de fick sova vidare i sin hage och även jag var trött och satte mig ner och vilade en stund innan jag gjorde oss varsin lunchmacka.

Våra andra hundar fick bada i deras pool på långsidan och det var både skönt och roligt för dem, men Zlatan tyckte att han skulle torka sig i våra dynor i sofforna så det blev att lägga alla dessa i tvätten.

Valparna hade både hunnit äta mat och blivit diade av sin mamma under tiden så nu var det dags för dem att komma ut på lite grönbete på baksidan.


Det blev 2 lite längre filmer


Nu hade klockan hunnit bli nästan 17,00 och det var dags för mig att börja tänka lite på middagen.

Så det får bli detta från i dag.

 

I morgon fortsätter vi med att träffa valpköpare och då blir det Åsa som får träffa sin familj.




Av Ia Hornesjö - 31 maj 2020 06:32

Klockan är 22.30 och jag har tagit upp valparna i valprummet för att de ska få sova för natten

Kastade i en liten docka för att de skulle få leka av sig lite innan de somnade
 
Det är ganska svårt att slita sig från lådan, så jag blev sittande med min mobil och tog denna film
Men nu kände jag att de bara måste få sova och även jag var trött och tänkte lägga mig.
Sova fick jag göra i alla fall stundvis fram till klockan var 03.55 för då bestämde sig Åsa för att hon inte alls ville vara kvar i lådan.  Det där hjärtskärande skriket som det blir när de inte får som de vill är inte lätt att höra så efter ca 20 minuter stod jag inte ut längre utan tog upp henne i famnen och där somnade hon direkt, men så fort jag la tillbaka henne i lådan så var hon igång.  Bara att ta upp henne på golvet och kommendera Yra att vara med henne och så fick jag sova i alla fall fram till klockan halv 6, då kom Lasse in för att släppa ut Yra och naturligvis så vaknade alla vovvarna.
Så nu är det ny dag igen och klockan är strax efter halv 7 när jag sitter vid datorn.
Valparna har flyttat ner i köket och alla de andra han varit ute på en morgonkiss.
Lovar att jag kommer att vara trött idag.
 
 
What do you want to do ?
New mail
Av Ia Hornesjö - 30 maj 2020 16:54

Idag är det lördag och vi får ett nytt besök av valpköpare.

Det är Åberlix nya familj som ska komma och se om de tycker att han är lika söt som vi tycker.

Det tror jag att de tyckte
För oss kändes denna dag precis lika härlig som gårdagen.
 
 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail
Av Ia Hornesjö - 29 maj 2020 22:35

Första valpbesöket blev av hela familjen till Åshild


Så här såg det ut och klart att även Z bara måste få komma och hälsa på lillkillen, hon älskar barn och blir helt lycklig när hon får vara med


I morgon blir det lilla Åberlix som får besök

 



 
 
Av Ia Hornesjö - 29 maj 2020 10:39

Idag är det fredag och då blir det besök för lilla Åshild.

Men först blir det en vanlig dag med lite lek i hagen och lite lek utomhus.

Passade på att ta en liten film innan denna dag riktigt börjar.

Börjar med den första lilla filmen som blev när bara Åberlix var vaken


Sen efter ett tag var alla igång


En liten morgonhälsning från gänget i hagen

 

 
 
 
Av Ia Hornesjö - 28 maj 2020 08:37

Nu avslutar vi kvällen med en liten film efter att valparna hade varit ute i ca en timme  och när de kom in så blev det lek och lite bus.


Sen säger vi godnatt från denna dag

Åsa, Åke, Åshild och Åberlix


 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail
Av Ia Hornesjö - 27 maj 2020 08:19

Denna blogg skapar jag i första hand till mina valpköpare. Hemsidan klarar jag inte av att lägga in filmer på så denna får bli ett komplement till hemsida när det gäller filmer på valparna.


Dessa filmer har jag tagit idag när valparna var ute med sin mamma Yra

 

 
 
Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Yra med vår Å kull

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<<
Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards