Direktlänk till inlägg 3 september 2020

Torsdag och 18 veckor

Av Ia Hornesjö - 3 september 2020 23:30

 

Så var det åter torsdag och en dag för vår lilla Åberlix som idag blir 18 veckor och 7,5 kg tung.

Dagen började precis som vanligt, ute och göra sina behov, busa, leka och äta.

Åberlix blir bara goare och goare för varje dag, men även mer och mer busig och hittar gärna på saker som kan få en matte och husse lite gråhåriga.

Tar gärna efter de andra hundarna och då ligger nog Z bäst till med sin envishet och detta tycker tydligen Åberlix är jättespännande att ta efter.

Men ibland så tycker Z att han är pest och försöker verkligen morra åt honom, men han bryr sig inte. Den enda han har riktig respekt för är sin mamma Yra, när hon säger till då kommer han och sätter sig mellan mina ben och skäms.


Något som är väldigt speciellt med Åberlix är hans blick som säger precis vad han tänker.

Vädret var bra och vi kunde hålla oss ute mest hela dagen.

Så mycket mer hände inte innan vår middag som Lasse fick bestämma idag och då ville han ha något riktigt hemlagat som stuvade makaroner och hemgjorda köttbullar.

   


Det är inte mat som man gör i all hast, så jag sprang ut och in genom dörren för att makaronerna skulle få den bästa konsistent och då måste man röra ofta, hellre lång tid och låg värmen, som min morfar alltid sa.

Inte så ofta jag gör köttbullar nu för tiden, men det var riktigt roligt att stå vid spisen igen och maten blev uppskattad av Lasse.

På kvällen tog jag bara med mig Z för att jobba lite med hennes dragande. Igår fuskade jag och tog långlina så hon fick löpa själv, då vänder hon om och kommer tillbaka lite då och då, men i kort koppel är det bara drag framåt.

Jobbade även lite med slalom men detta är fortfarande något som stör henne och vi får ta det mycket varligt.

Annars är hon glad och lycklig och kommer på inkallning och gör det mesta som hon ska.

Det blev även denna kväll ett avslut med Alla mot Alla.

Så imorgon är det fredag igen och inget på agendan.

Ia

 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 20 september 2020 07:53

Det händer inte så speciellt mycket just nu. Min kropp har strejkat i över en vecka och detta innebär att jag får lägga mycket åt sidan som jag verkligen vill göra. Men något som jag alltid gör är att fila lite på våra hundar och just nu är det l...

Av Ia Hornesjö - 18 september 2020 07:50


Tänk att det gått 20 veckor sedan Å kullen föddes. Började morgonen med en viktkoll och denna vecka låg den kvar på samma som förra, lite drygt 8 kg.   Vår egen lilla Åberlix som var minst i kullen och även visade sig ha ett hjärtfel växer och ...

Av Ia Hornesjö - 10 september 2020 08:09


Så har det gått ytterliggare en vecka sedan Åberlix stod på vågen. Det händer en hel del just nu med honom och det är både tappade tänder och nya som har kommit. Ganska skönt när de vassa försvinner och även bitanadet avtar. När jag satt och vä...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2020 23:45

Så är denna helg över och det har varit full rulle hela tiden. Fredagen gick åt att handla lite och sedan blev det mest att bara vara ute och ha det skönt. Hundarna hade det bra på tomten.     Vi hade lite rester kvar sedan fredagskv...

Av Ia Hornesjö - 1 september 2020 08:06

Denna måndag var ganska så vanlig. Vädret kändes inte så som jag vill, det var iskalla vindar som svepte fram. Lasse skulle iväg till Karolinska för att testa sig för Corona inför operationen på onsdag och då passade jag på att titta lite på TV. ...

Presentation


Yra med vår Å kull

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards