Alla inlägg den 20 september 2020

Av Ia Hornesjö - 20 september 2020 07:53

Det händer inte så speciellt mycket just nu.

Min kropp har strejkat i över en vecka och detta innebär att jag får lägga mycket åt sidan som jag verkligen vill göra.

Men något som jag alltid gör är att fila lite på våra hundar och just nu är det lilla Åberlix som måste lära sig att trim maskinen inte är så läskig som han tror.

Det går bättre och bättre och nu har vi i alla fall kommit så långt att han kan ha maskinen bredvid sig och även stå bredvid någon av de andra hundarna på trimbordet medan jag trimmar dem, då är han bara nyfiken.

Men denna lilla herre är en bestämd valp som kan visa med hela sin kropp och ansiktsuttryck vad han gillar.

Så jag var bara tvungen idag att ta ett litet bildspel på alla hans uttryck.

Kan man annat än älska denna lilla kille.


Även bordsskicket borde vi jobba lite med

Just nu är han mer intresserad av alla andras matskålar och vill gärna springa runt och vad jag känner stressa de andra när de äter, så nu får Z och han vara ensamma i köket tills de andra är klara med sin mat i hallen.  Tyvärr är Z alldeles för snäll och ger sig så fort Åberlix stoppar huvudet i hennes matskål.'

Det är tur att man får hjälp med städningen ibland av dessa herrar.

Idag är det söndag och vi får se vad vi får ork med att göra.

Det blir ingen Ölandsresa för oss i september så det kanske kan bli cockerpromenaden nästa helg och då vore det roligt att se syskonen.







 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail
Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Yra med vår Å kull

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards