Direktlänk till inlägg 26 augusti 2020

Onsdag

Av Ia Hornesjö - 26 augusti 2020 23:45

Onsdag och idag var det återigen KS som gällde för Lasse och han blev hämtad redan klockan 8,00 av vår son.

Men innan dess så var det både frukost för oss och hundarna.

Fick för mig att jobba lite med Z i köket, men med fyra hundar till runt benen var det inte lätt, men lite går det in för dem alla och till och med lilla Åberlix fattar vad det handlar om.

Men efter en sån här tidig morgon med både mat och lite jobb så blev det lek av i slutändan

Sedan blev jag och hundarna ensamma ett par timmar och då var vi bra på tomten och jobbade med att inte skälla. 

Vi har mycket med rörelse och folk som pratar väldigt högt utanför vår tomt så det finns många störningar som får våra hundar att skälla, något som jag inte vill att de ska göra.

När sedan Lasse kom hem så blev det lite yoghurt lunch.

Var sedan tvungen att åka och handla och även ett besök i Kungens kurva för hundmat på ÖB och då passade jag på att även ta Systembolaget för lite vin.


Sen blev det hem och ta det lite lugnt ett par timmar.

Tyvärr blev det ingen virkning idag eftersom min virknål ramlade ner mellan springorna i altan golvet.

Jobbade lite med hundarna på baksidan innan det blev dags för att ställa mig vid spisen.


 

Det blev att sitta inne och äta och tänk vad gott det kan vara med falukorv och spenat, något som jag verkligen längtade efter.

Efter middagen blev det sedan en tur ner till tennis plan för lite träning av läxan.


Tänk om Z kunde vara lite medgörlig när hon går på promenad, men då är det alltid i sträckt koppel, visst kommer hon till min sida varje gång jag säger till eller att jag bara vänder om då kommer hon, men jag vill inte att hon ska dra så förbaskat.


Fortsatte med en promenaden och blev som vanligt fast utanför Lena och Tommys tomt för lite snack.

Sen ville jag hem för att bänka mig framför TV för att se halv åtta hos mig.

Sen var det Morden i Sandhamn.

Avslutade kvällen med Alla mot Alla.

När alla dessa TV program nu har satt igång igen så känns det verkligen att hösten är på gång.

Snart så är det även Glamour och då blir jag fast redan klockan 18 vid TV varje kväll.

I morgon är det en helt vanlig torsdag, hoppas jag i alla fall.

Ia




 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 20 september 2020 07:53

Det händer inte så speciellt mycket just nu. Min kropp har strejkat i över en vecka och detta innebär att jag får lägga mycket åt sidan som jag verkligen vill göra. Men något som jag alltid gör är att fila lite på våra hundar och just nu är det l...

Av Ia Hornesjö - 18 september 2020 07:50


Tänk att det gått 20 veckor sedan Å kullen föddes. Började morgonen med en viktkoll och denna vecka låg den kvar på samma som förra, lite drygt 8 kg.   Vår egen lilla Åberlix som var minst i kullen och även visade sig ha ett hjärtfel växer och ...

Av Ia Hornesjö - 10 september 2020 08:09


Så har det gått ytterliggare en vecka sedan Åberlix stod på vågen. Det händer en hel del just nu med honom och det är både tappade tänder och nya som har kommit. Ganska skönt när de vassa försvinner och även bitanadet avtar. När jag satt och vä...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2020 23:45

Så är denna helg över och det har varit full rulle hela tiden. Fredagen gick åt att handla lite och sedan blev det mest att bara vara ute och ha det skönt. Hundarna hade det bra på tomten.     Vi hade lite rester kvar sedan fredagskv...

Av Ia Hornesjö - 3 september 2020 23:30

  Så var det åter torsdag och en dag för vår lilla Åberlix som idag blir 18 veckor och 7,5 kg tung. Dagen började precis som vanligt, ute och göra sina behov, busa, leka och äta. Åberlix blir bara goare och goare för varje dag, men även mer oc...

Presentation


Yra med vår Å kull

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards