Alla inlägg den 10 augusti 2020

Av Ia Hornesjö - 10 augusti 2020 06:47

Natten blev kort, vet inte varför men det gick bara inte att komma till ro. Men ett par timmar i djupsömn blev det iallafall.

Verkade nästan som Zlatan hade lärt sig att man sätter inte igång att busa direkt på morgonen, för i morse gick allt mycket lugnare.

Lika varmt idag som igår så jag började morgonen efter frukosten att bada Qling. Sen tog jag ut honom på trimbordet och bestämde mig för att klippa ner honom rätt kraftigt, eller sport klippa som det heter.

   

Qling är som alltid jätteduktig på trimbordet, men har inte den ork han behöver för att stå upp en längre tid, så det får bli så mycket han orkar.  Vill ju inte klippa ner honom med maskin för fast han är äldre och inte helt frisk så vill jag att han ske se fin ut.



Yra var lycklig eftersom jag hade öppnat grinden till badet och naturligtvis var hon den första som tog sig ett morgondopp.

  

När detta var klart så ville jag ta med mig Åberlix och åka till klubben. Visste att de hade kurs där idag med kantarellsök så jag hoppades på att det kanske skulle vara lite hundar på plats.

Tyvärr var det bara kursen som höll på och vi satte oss ner och tittade på de duktiga hundarna.

Lilla Åberlix la sig tillrätta i skuggan under bordet där vi satt och rätt som det var så var det en av hundarna som sökte kantarell som upptäckte att det fanns något under bordet. Det blev en bra störning för den hunden och jag kunde bara skratta när lilla Åberlix lyfte på huvudet och morrade åt hunden.

   

Vet inte om han tyckte det var lite otäckt att det kom en hund och kollade honom, för morra har han aldrig tidigare gjort.

Hem med Åberlix och sedan tog vi en liten tur till Hallunda.  När vi kom hem så mötte vi Anna och Kenneth på parkeringen. De kom in ett tag och hundarna var naturligtvis glada att få besök.. Ann som är lite allergisk ska naturligtvis alla hundarna fram till hela tiden och värst är Z som bara inte kan låta bli att försöka ta främsta platsen.

Det var ju så otäckt varmt så när de hade åkt så öppnade jag åter grinden till poolen och de som ville fick bada.

Klart att Yra var först som vanligt, Zlatan ville också i men klarade inte riktigt att ta sig över kanten utan hjälp. Även lilla Åberlix visade intresse så honom hjälpte jag också över kanten. Z tycker att det gott kan vara, för blöt gillar hon inte att bli.

Även Qling ville bada och det är bra för honom att få simma, men riktigt glad var jag inte att han skulle bli blöt för jag vet ju vad han gör och det är att rulla sig i den lilla sand som finns på vår tomt.

 

  Tyvärr tog jag ingen bild på honom efteråt, men det skulle jag har gjort för då hade alla sett hur han ställer till sig.

Dagen förflöt i denna otäcka värme och snart var jag tvungen att gå in och ställa mig vid spisen. Hade bara tagit fram en bit fläskfilé ur frysen på morgonen och funderade nu på vad jag skulle göra med den.  Fick bli enkelt med att jag panerade denna och gjorde en god grönpepparsås.  Lite vin till detta och middagen var räddad.


Kände absolut inte för någon kvällspromenad så den fick vara denna afton.




 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail

Presentation


Yra med vår Å kull

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards