Alla inlägg den 8 augusti 2020

Av Ia Hornesjö - 8 augusti 2020 08:21

Mest hemma hela dagen

Det var olidligt varmt och nu längtade jag verkligen efter min gamla pool, där jag gärna hade legat och guppat denna dag.

Istället blev det att jag virkade två nya grytlappar som ska få följa med till Värmdö i morgon..

  kanske de kan få hänga vid grillen.


Pappa kom över och jag tyckte att han var så långhårig igen, undrar vad han använder för gödningsmedel för det var inte många veckor sedan jag klippte honom så kort som jag då fick. Idag var jag ännu mer envis och sa att nu får det bara bli 6 mm kvar och det gick han med på.  Så nu hoppas jag att han ska klara sig tills nästa gång vi träffas.


Jag ville ha kräftor till middag, något som inte Lasse är så sugen på, men med lite annat också så gick han med på detta.

Köpte en billig kartong med spanska kräftor och dessa var väl ingen direkt höjdare och inte gjorde jag egen lag heller som jag normalt brukar så de var ganska smaklösa.  Men gjorde i alla fall en kantarell/västerbottenpaj och den var helt okej och så några snittar med chevreost.

Efter denna måltid så blev det en promenad och ikväll orkade inte Lasse att ta med någon hund så vi valde då att bara socialträna Åberlix med att vara utan sin flock och detta gick helt okej, han var glad och vi träffade en del både hundar och människor som han glatt viftade på svansen åt.

Det fick bli ett litet bildspel av denna promenad.  Trodde att Åberlix skulle gilla vatten, men inte vågade han sig ut i sjön fast jag gick ut och kallade på honom.  Men det kommer säkert när han ser de andra bada.


Hem och satt ute till klockan var strax efter 21,00 och då var det åter dags för Åberlix att inta soffhörnan

 

Idag är det lördag och vi ska till vår dotter och man för att fira hennes födelsedag på deras lantställe på Värmdö. Tyvärr finns det inget hus där nu för detta är rivet och nästa vecka börjar en ny era med nytt hus på denna tomt.

IA



 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail

Presentation


Yra med vår Å kull

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards