Direktlänk till inlägg 25 augusti 2020

Matte och Z kurs

Av Ia Hornesjö - 25 augusti 2020 07:43

Dagen började ganska tidigt eftersom Lasse skulle vara på KS på morgonen för cellprov. Detta gick fort och han var hemma rätt fort, men jag hann i alla fall fortsätta med trimning av Zlatan och idag kände jag mig ganska nöjd, fast det finns mer att ta, men just nu får det räcka för någon vecka.

Åberlix tyckte att hundarna var ganska tråkiga idag och gjorde allt för att få igång dem men tyvärr så lyckades han inte

Försökte sig på att dra ner vildvinet men inte ens det lyckades han med denna dag.



I dag har vi inte gjort så mycket, inte ens tagit ut bilen innan middagen så det blev en enkel Dafgårdsmiddan

 


Så äntligen kunde vi få till en kurs för Z.

Mitt största problem med henne är att gå fint i koppel, så denna allmänlydnadskurs kändes bra att prova på.

Vilken lyxkurs det blir. Sex hundar och 4 handledare, så nog borde vi kunna prestera något på dessa fem veckor.

Jättebra teori började vi med och fast som jag som både är gammal instruktör och har jobbat mycket med hund så fanns det så mycket att lära.

Först fick vi alla vara på A planen för att jobba med kontakten. Kan väl säga att den var bra mycket bättre än vad jag hade trott och hon höll verkligen ögonkontakt med mig, men det fanns ett stort hinder på vägen och det var alla dessa harpluttar som är mycket mer intressant än vad matte och godis är.

Dessa två filmer visar vad vi fick göra mellan träningen på stora plan.  Detta är också en superbra kontaktövning och tyvärr inget som jag tidigare har gjort med mina hundar, så man kan tydligt se att Z först undrade vad sjutton jag höll på med.

Ja detta var lite från plan. Lasse lyckades ta 14 stycken 1 minuters filmer och detta går ju inte att lägga in.

Men roligt hade vi och jag var ganska så slut i både kropp och hals eftersom jag pratade hela tiden med min hund.

Jaja, detta blir nog bra bara jag jobbar hemma under veckorna.

Fick i alla fall en läxa att lära henne gå slalom mellan mina ben och detta ska vi lyckas med.


Blev inte mycket om valparna denna dag, men känner att jag inte kan ha hur många bloggar på gång så jag kommer nog att uppdatera det som händer med hundarna här i fortsättningen.


Idag är det tisdag och Lasse har bara två besök på vårdcentralen, men i morgon är det KS igen.

Men nu är klockan snart 9 och jag har hunnit med mycket de timmar jag redan varit uppe och efter hundarnas frukost så får det bli lite promenader.

Ha en bra dag i det fina vädret.



 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 20 september 2020 07:53

Det händer inte så speciellt mycket just nu. Min kropp har strejkat i över en vecka och detta innebär att jag får lägga mycket åt sidan som jag verkligen vill göra. Men något som jag alltid gör är att fila lite på våra hundar och just nu är det l...

Av Ia Hornesjö - 18 september 2020 07:50


Tänk att det gått 20 veckor sedan Å kullen föddes. Började morgonen med en viktkoll och denna vecka låg den kvar på samma som förra, lite drygt 8 kg.   Vår egen lilla Åberlix som var minst i kullen och även visade sig ha ett hjärtfel växer och ...

Av Ia Hornesjö - 10 september 2020 08:09


Så har det gått ytterliggare en vecka sedan Åberlix stod på vågen. Det händer en hel del just nu med honom och det är både tappade tänder och nya som har kommit. Ganska skönt när de vassa försvinner och även bitanadet avtar. När jag satt och vä...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2020 23:45

Så är denna helg över och det har varit full rulle hela tiden. Fredagen gick åt att handla lite och sedan blev det mest att bara vara ute och ha det skönt. Hundarna hade det bra på tomten.     Vi hade lite rester kvar sedan fredagskv...

Av Ia Hornesjö - 3 september 2020 23:30

  Så var det åter torsdag och en dag för vår lilla Åberlix som idag blir 18 veckor och 7,5 kg tung. Dagen började precis som vanligt, ute och göra sina behov, busa, leka och äta. Åberlix blir bara goare och goare för varje dag, men även mer oc...

Presentation


Yra med vår Å kull

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards