Direktlänk till inlägg 24 augusti 2020

Måndag med ny vecka igen

Av Ia Hornesjö - 24 augusti 2020 06:28

Nu har Åberlix kommit på att han ska sova i vår säng varje natt sedan vi kom hem.

Spelar väl ingen större roll att han gör sällskap med sin mamma Yra och syster Z i vår säng så länge han är liten, men sen blir det för trångt med tre hundar i sängen.

Morgonen blev som vanligt, varsitt tuggben innan vi skulle och sedan blev det hundarnas måltid

 

Det går inte att få Z att äta om hon inte får göra det tillsammans med lilla Åberlix.


Söndagen gick slowmotion.

Den enda riktiga promenaden blev på morgonen och bara med bröderna.

 

Hem sedan och började trimma Zlatan.


 

Vårt lilla pälsmonster.  Hann i alla fall tunna ur hans enorma päls en del, men efter nästan två timmar sa min nacke ifrån och det var bara att sluta. Hoppas hinna med lite idag också. 

Den lilla Åberlix är som en hal ål på trimbordet så honom har jag inte ens påbörjat med att valptrimma, något som jag tidigare aldrig har väntat med så här länge.

Dagen fortsatte med att vi bara satt ute och hade det bra, jag virkar och virkar så nu har jag i alla fall grytlappar så det räcker till, men detta är bara något jag just nu känner för, måste hela tiden ha något i mina händer när jag sitter still.

Per kom på besök en liten stund för att kolla när han ska hämta Lasse på måndags morgon, då han återigen ska till Karolinska .

Pappa hade varit framme till oss, men det märkte vi inte så han hade lagt tidningar och en bok som ha köpt till mig som handlade om hundtrix, så nu har jag lite att läsa.

På lördagen så grillade vi varsitt litet grillspett med kalvytterfile som jag hade köpt tidigare på dagen.

 

Denna kväll åt vi vår middag inne och det blev av samma kött (kalvytterfilè) som vi grillade på lördagen, idag gjorde jag dubbla skivor med skinka och ost emellan som fick jobba i crockpoten.

  Väldigt enkelt med gott blev det i alla fall.

Hade köpt varsin bingolott till premiärkvällen   men ingen vinst blev det. Men det såg bra ut länge för mig på både 1 och 2:an då jag fick 4 i rad nästan direkt och på flera ställen, men att det inte skulle bli något förstod jag för det var bara på högvinster och då brukar det gå åt skogen.

Sen blev det Bäck innan vi gick till säng.

Ser att det är cockerpromenad nästa söndag och om allt är som det ska och vi kan gå så hoppas jag att flera av valparna ska vara med och då även Zelina från förra kullen.

Det blir då bara Zlatan och Åberlix från oss.

Det är ju även deras 4 månaders dag och skulle vara så roligt om alla fyra fick vara med på bild.


Skulle vara roligt att få lite uppdatering på vad Åke och Åsa väger.

I kväll ska jag och Z börja på lydnadskurs och det ser jag fram emot.

Ha en bra måndag.




  

What do you want to do ?

New mail
 
What do you want to do ?
New mail
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 20 september 2020 07:53

Det händer inte så speciellt mycket just nu. Min kropp har strejkat i över en vecka och detta innebär att jag får lägga mycket åt sidan som jag verkligen vill göra. Men något som jag alltid gör är att fila lite på våra hundar och just nu är det l...

Av Ia Hornesjö - 18 september 2020 07:50


Tänk att det gått 20 veckor sedan Å kullen föddes. Började morgonen med en viktkoll och denna vecka låg den kvar på samma som förra, lite drygt 8 kg.   Vår egen lilla Åberlix som var minst i kullen och även visade sig ha ett hjärtfel växer och ...

Av Ia Hornesjö - 10 september 2020 08:09


Så har det gått ytterliggare en vecka sedan Åberlix stod på vågen. Det händer en hel del just nu med honom och det är både tappade tänder och nya som har kommit. Ganska skönt när de vassa försvinner och även bitanadet avtar. När jag satt och vä...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2020 23:45

Så är denna helg över och det har varit full rulle hela tiden. Fredagen gick åt att handla lite och sedan blev det mest att bara vara ute och ha det skönt. Hundarna hade det bra på tomten.     Vi hade lite rester kvar sedan fredagskv...

Av Ia Hornesjö - 3 september 2020 23:30

  Så var det åter torsdag och en dag för vår lilla Åberlix som idag blir 18 veckor och 7,5 kg tung. Dagen började precis som vanligt, ute och göra sina behov, busa, leka och äta. Åberlix blir bara goare och goare för varje dag, men även mer oc...

Presentation


Yra med vår Å kull

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards