Alla inlägg den 11 augusti 2020

Av Ia Hornesjö - 11 augusti 2020 08:08

Även denna morgon var det varmt och skönt om man gillar värme

Jag gör det i vanliga fall, men just nu tycker jag att det gärna kunde få regna ett tag.

Till och med hundarna var lugna denna tidiga morgon.  Leken som alltid normalt brukar vara i köket har varit mycket lugnare sedan vi var tvingade att säga till så skarpen till Zlatan för att få honom att lugna ner sig.

Men det var inte så lätt idag att få igång leken även utomhus, den enda som ville leka var Åberlix'.


Men snart så insåg han att det inte var någon mening med att försöka få igång de andra

   


Alla hade sökt sig till skuggan på lite olika platser och nu var det även skönt för Åberlix att få vila ett tag


Var tvingade att åka till centrum för att handla lite men som vanligt tog min energi slut direkt när vi kom till centrum och jag hade ingen aning om vad det var jag skulle ha denna dag. Hittade ett par billiga panpizzor i frysen och dessa fick det bli till lunch i alla fall.

  Dessa var väl ingen höjdare, mest bröd och det gillar ju inte jag, men en kall lättöl gick den ner i alla fall.

     Lasse tog sig ann lite trimning på Yra. Vet i sjutton vad som har hänt med hennes fina päls efter valpningen, hon ser alldeles luddig ut i hela pälsen, visst släpper det en del när vi trimmar henne, men den där fina glansiga ryggen känns som det har helt försvunnit.   Nu badar hon en hel del också i lilla poolen, hon gillar verkligen att få ta sig ett dopp lite då och då och kanske detta ihop med solen påverkar pälsen,  bara att hoppas att den blir fin igen.

Eftersom det var Lasses namnsdag idag och vi alltid brukar fira den på Öland med att åka till Böda och fika så fick det bli en variant denna dag, så jag gjorde honom en våffla i stället.

   

Försökte mig själv på att ta en, men det blev inte många tuggor innan jag mådde illa av den feta våfflan och grädden.


Per var ute på en cykeltur och kom förbi, det var ju synd att Lasse då redan hade fått sin våffla, hade varit kul att kunna bjuda även Per på en, men det fanns ingen smet kvar.


Vet att det var svalare idag, men jag svettades hela tiden och kunde inte vara något i solen.

Lite middag blev det på den potatisen som var kvar sedan igår och till detta stekte jag bara ett paket bacon, detta räckte gott och väl.

Sedan blev det en promenad med Åberlix och Z.  Lasse tog Z i midjebältet men hon drar så hemskt så han blir alldeles slut bara efter några meter.  Det är faktiskt en pina att gå ut med henne i koppel. 

Gick in redan klockan 20,00 för att kolla lite på Lyxfällan och ikväll var även Åberlix slut efter promenade och intog soffan och somnade och sov hela kvällen.


Dagen har varit ganska lik de andra, men lek och bad och en slöande matte.



fira

What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail

Presentation


Yra med vår Å kull

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards