Alla inlägg den 3 augusti 2020

Av Ia Hornesjö - 3 augusti 2020 08:45

Idag är det måndag

 

Våra promenader blir ganska sega, det blir liksom ett steg fram och två steg bakåt hela tiden när lilla Åberlix är med. Det roligaste han vet är att hänga sig fast i sina kompisars koppel.

I morse när jag öppnade min FB sida så hade det som vanligt kommit in massa härliga minnen och detta är ett minne som passar bra på denna sida.

Det var Yras sista utställning som valp och hon hade mycket myror i kroppen denna dag, både hopp och skutt, men var ändå den snyggaste valpen och bra gick det för henne.



V  

Ni som kommer att  ställa ut era småttingar, jag det är ju bara Åsa och Åke som kan ställas ut eftersom både Trassla och Åberlix har fel färg enligt rasstandard, men er två önskar vi verkligen lycka till i framtiden.


Idag var det dax att få besöka av Åsa med familj och jag såg framför mig en rätt stor tik för hon var ju den som alltid rensade faten i valphagen, hon var även den största av valparna. Men vad jag bedrog mig. Ur bilen kom en ursnygg tjej, helt perfekt i storlek och så grann hela hon. Hon och Åberlix var exakt lika stora och vägde båda 5,2 kg.

Vi hann inte med något speciellt innan klockan 14 när de skulle komma och idag var det verkligen varmt ute och det märktes på hundarna.

Yra som älskar sin höna hade tagit den med sig till en av stolarna och lagt sig tillrätta   med den som huvudkudde.

Men när hon senare lämnade denna så var den en liten Åberlix som tog ner den för att få vila sitt huvud mot denna uppskattade höna (som egentligen är Qlings).   .

Men nu äntligen var klockan nästan två och jag gick och väntade på att Åsa skulle komma. Då dök pappa upp med massa godsaker, som vanligt när han kommer så stannar han alltid bilen vid vår grind och naturligtvis så kommer det bilar från alla håll och ska både ut och in på denna bilfria väg vi har utanför oss. Så pappa backade upp en bit för att släppa fram två bilar och jag gick ut för att fråga varför vi hade fått en massa öl, campari och choklad, pappa säger det är till Lasse på namnsdagen. Jag skrattar och säger "när började Lasse heta Tage", ha ha, pappa var en vecka för tidigt hos oss.    chokladen fick ganska fort vingar för denna gillar Lasse och även jag tog ett par bitar.

Men så till vår dag med Åsa

Efter en hel del med bus och lek, som jag tyvärr inte filmade eller fotograferade så ville vi ha en liten syskonbild,' men det var inte det lättaste att få. Båda hade myror i kroppen och ville mycket hellre vara på marken än på ett trimbord.

  Men Åsas matte fick i alla fall till en söt syskonbild till slut.

Vi hade ett par trevliga timmar tillsammans  och det är så roligt att se och höra hur mycket våra valpköpare älskar sina små busar.

  Lite middag fick det bli ganska sent eftersom vi även fick kvälls besök av sonen som var ute och tog sig en cykelrunda.

Sen var det dags att få röra på fläsket lite grann

Det fick bli de tre yngsta på denna koppelpromenad


Hem och klockan hade nu hunnit bli över åtta, men vädret var fortfarande helt underbart och vi satte oss ute och lyssnade på musik 

När vi senare kom in på kvällen så märktes det på Åberlix att det hade varit en lång och mysig dag när han kröp upp på sin favoritplats i soffan

  och somnade djupt.











 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail

Presentation


Yra med vår Å kull

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards