Alla inlägg den 9 augusti 2020

Av Ia Hornesjö - 9 augusti 2020 07:46

Denna morgon började med ett strålande väder som gjorde att jag ville ut så fort som möjligt för att hinna njuta innan det blev för varmt.

Som vanligt var det fullt ös i vårt kök och leken gick över styr mellan Zlatan och Åberlix och när jag skulle försöka ta en sak som de bråkade om (om det nu är bråk eller häftig lek) så vet jag inte vad som hände men de hamnade under bordet och jag kände bara hur mitt ben kom i vägen och såg blodet rinna ner för min vad.

Det var nog lilla Åberlix som hade fastnat med sina vassa tänder i mitt ben. Särade på killarna och Zlatan fick gå ut i hallen och jag tror att han förstod varför, han lugnade ner sig betydligt och man kunde nästan se att han skämdes.

Lugnet bestod och när de hade ätit så var de ute och lekte som vanligt på tomten



Efter några timmar var det dags för oss att bege oss till Kovik för att njuta av några timmar hos Ann och Kenneth.. Deras lilla stuga är nu borta och det är bara den stora härliga terrassen kvar och där kan man samlas många.

Visste ju att deras nya hus kommer att bli stor, men hade nog aldrig i min vildaste fantasi fattat hur stor det ska bli.

Det blev ett par timmars härlig samkväm . Hemresan gick fortare än ditresan som  1 timme och 12 minuter i väldigt långa köer.


När vi kom hem så fick jag för mig att få vara lite i fred från hundarna och satte mig vid min lilla "pöl" men det var inte så snällt tyckte Z som gjorde allt för att försöka komma in till mig.

Ja det var väl lika bra att öppna alla grindar och låta vovvarna vara nära mig.


Någon middag blev det inte, men vi hade varsin bit kantarellpaj kvar sedan gårdagen så det fick räcka för oss.

Sen blev det en promenad ner mot vattnet även denna kväll.  Hade med oss småkillarna och det tog ett tag innan vi var framme för vi träffade en granne som bor i torpet och hon berättade att nu får hon inte vara kvar där längre så hon flyttar till en annan gård i Norsborg nästa vecka.  Så nu får vi se vad de gör med denna fina plats.


Väl nere vid vattnet var det inte så lugnt som det brukar vara för det var en helt gäng med killar som körde vattenskoter, så det blev att hundarna fick hålla sig vid strandkanten.

Zlatan blev ju överlycklig och kastade sig i direkt och jag filmade "trodde jag" men hade satt den på kortvideo så det blev ingen film av detta, men sedan blev det i alla fall några småfilmer


Det blev en givande tur till vattnet denna kväll och jag vet i sjutton vad det hände med Åberlix, för så busig som han blev efter detta bad har jag aldrig tidigare sett honom.  Han hoppade och skuttade och rullade sig i bade sand och gräs.

När vi sedan som vanligt blev stående ett tag utanför Lena och Tommy och snacka så var han fortfarande lika busig.


Normalt efter en sån här promenad brukar han ju alltid inta soffhörnan och somna, men ikväll gick han in i andra andningen när vi kom in.  Visst intog han soffan men inte med det vanliga lugnet utan han var fortfarande helt uppspelt och hoppade mellan oss för att bita i allt som fanns.

Det tog nästan en hel timme innan han till slut somnade helt utmattad.


Så var denna lördag över och det var en bra och härlig dag.

Ser fram emot en lika behaglig söndag.

Ia


 
What do you want to do ?
New mail

Presentation


Yra med vår Å kull

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards