Direktlänk till inlägg 10 september 2020

Torsdag och vägning för Åberlix

Av Ia Hornesjö - 10 september 2020 08:09

Så har det gått ytterliggare en vecka sedan Åberlix stod på vågen.

Det händer en hel del just nu med honom och det är både tappade tänder och nya som har kommit.

Ganska skönt när de vassa försvinner och även bitanadet avtar.

När jag satt och väntade på att Lasse skulle bli klar på vårdcentralen igår så lekte jag lite med mina bilder och kunde inte låta bli att göra denna

Att han är vår glädjespridare är sant, han får oss att skratta så många gånger varje dag och det är verkligen en glädje för oss.  Jag har sagt det förut men just dessa ögon och hans min säger så mycket.

I går kväll när jag hade Trasslas matte på sms så pratade vi vikt och att det skulle vägas idag igen, ingen av oss kunde vänta utan båda vägde vi våra vovvar på kvällen. 

Trassla vägde 6,9 kg och det var en bra ökning från förra veckan.  Visst kände jag att Åberlix hade blivit bra mycket tyngre denna vecka men att han skulle väga över 8 kg hade jag inte förväntat mig.

Skulle vara kul att veta vad Åke och Åsa väger.




 
What do you want to do ?
New mail
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 20 september 2020 07:53

Det händer inte så speciellt mycket just nu. Min kropp har strejkat i över en vecka och detta innebär att jag får lägga mycket åt sidan som jag verkligen vill göra. Men något som jag alltid gör är att fila lite på våra hundar och just nu är det l...

Av Ia Hornesjö - 18 september 2020 07:50


Tänk att det gått 20 veckor sedan Å kullen föddes. Började morgonen med en viktkoll och denna vecka låg den kvar på samma som förra, lite drygt 8 kg.   Vår egen lilla Åberlix som var minst i kullen och även visade sig ha ett hjärtfel växer och ...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2020 23:45

Så är denna helg över och det har varit full rulle hela tiden. Fredagen gick åt att handla lite och sedan blev det mest att bara vara ute och ha det skönt. Hundarna hade det bra på tomten.     Vi hade lite rester kvar sedan fredagskv...

Av Ia Hornesjö - 3 september 2020 23:30

  Så var det åter torsdag och en dag för vår lilla Åberlix som idag blir 18 veckor och 7,5 kg tung. Dagen började precis som vanligt, ute och göra sina behov, busa, leka och äta. Åberlix blir bara goare och goare för varje dag, men även mer oc...

Av Ia Hornesjö - 1 september 2020 08:06

Denna måndag var ganska så vanlig. Vädret kändes inte så som jag vill, det var iskalla vindar som svepte fram. Lasse skulle iväg till Karolinska för att testa sig för Corona inför operationen på onsdag och då passade jag på att titta lite på TV. ...

Presentation


Yra med vår Å kull

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards