Direktlänk till inlägg 6 september 2020

Fredag, lördag och söndag

Av Ia Hornesjö - 6 september 2020 23:45

Så är denna helg över och det har varit full rulle hela tiden.

Fredagen gick åt att handla lite och sedan blev det mest att bara vara ute och ha det skönt.

Hundarna hade det bra på tomten.

 


Vi hade lite rester kvar sedan fredagskvällens rostbiff så det passade bra att ta oss en liten lunchmacka medan vi satt och kollade våra hundar.

På lördagen fick vi besök av Tassan som ville se lilla Åberlix och det var lika roligt för oss att få se Dante som är halvbror till vår senaste kull och så naturligt vis pappa Messi

Klart att vi måste förverkliga denna dag med lite bilder, men få två valpar att sitta stilla och kolla in i kameran är inte alltid det lättaste, så det fick bli ett bildspel av hela proceduren.

   

På kvällen gjorde jag lite tacos till oss

Så var denna lördag till ända och sen var det bara att invänta söndagen.

Även denna dag blev tillsammans med våra hundar och mest var vi utomhus

Det kliar massor i Åberlix tänder just nu och han har ett stort bitbehov, mina foppatofflor är en favorit, men eftersom han i alla fall hade bitit av bandet på sandalen så fick han dessa skor och det var bra att bita i den tjocka sulan

Idag fick det bli en lunch med kycklingburgare och pommes för tanken var att jag bara skulle ta vara på det som var kvar från Tacomiddagen, men man kan ju ändra sig och göra något mycket godare.

   

ingen tackar nej till en riktig Wallenbergare.


Liten promenad med hundarna blev det efter maten.

Sen satte vi oss framför TV:n och spelade Bingolotto, men ingen vinst som vanligt.


Blev att gå tidigt i säng denna kväll 

I morgon är det måndag och sjukhusbesök för Lasse och kurs för mig och Z






 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 20 september 2020 07:53

Det händer inte så speciellt mycket just nu. Min kropp har strejkat i över en vecka och detta innebär att jag får lägga mycket åt sidan som jag verkligen vill göra. Men något som jag alltid gör är att fila lite på våra hundar och just nu är det l...

Av Ia Hornesjö - 18 september 2020 07:50


Tänk att det gått 20 veckor sedan Å kullen föddes. Började morgonen med en viktkoll och denna vecka låg den kvar på samma som förra, lite drygt 8 kg.   Vår egen lilla Åberlix som var minst i kullen och även visade sig ha ett hjärtfel växer och ...

Av Ia Hornesjö - 10 september 2020 08:09


Så har det gått ytterliggare en vecka sedan Åberlix stod på vågen. Det händer en hel del just nu med honom och det är både tappade tänder och nya som har kommit. Ganska skönt när de vassa försvinner och även bitanadet avtar. När jag satt och vä...

Av Ia Hornesjö - 3 september 2020 23:30

  Så var det åter torsdag och en dag för vår lilla Åberlix som idag blir 18 veckor och 7,5 kg tung. Dagen började precis som vanligt, ute och göra sina behov, busa, leka och äta. Åberlix blir bara goare och goare för varje dag, men även mer oc...

Av Ia Hornesjö - 1 september 2020 08:06

Denna måndag var ganska så vanlig. Vädret kändes inte så som jag vill, det var iskalla vindar som svepte fram. Lasse skulle iväg till Karolinska för att testa sig för Corona inför operationen på onsdag och då passade jag på att titta lite på TV. ...

Presentation


Yra med vår Å kull

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards