Alla inlägg den 21 juli 2020

Av Ia Hornesjö - 21 juli 2020 10:03

Gårdagen blev en ganska ledsam dag både för oss och Åberlix valpköpare.

De har väntat så länge på denna dag då de skulle få hämta hem sin lilla kille.

De ville inte gärna släppa taget om honom, men förstod hur jag kände för att lämna bort honom och inte veta hur han skulle må i framtiden.

Dessa veckor har tagit väldigt hårt på mig, vill ju inte göra någon annan ledsen och det visste jag att jag skulle göra om jag vägrade att sälja honom.. Sen har det varit en hel del annat också att tänka på och detta har inte gjort det lättare.

Detta var vårt första hjärtsjuka barn    och fast det var 52 år sedan så kom minnen över mig och gjorde detta ännu svårare med lilla Åberlix..    Är livrädd för att söva både barn och djur efter den dagen vår Peter somnade in efter en enkel hjärtkateterisering som visade sig var ett enkelt hjärtfel som inte skulle behöva åtgärdas. Men han dog ändå av sövningen. 


Idag vet vi inte vad som väntar Åberlix, kanske blir det sövning i framtiden och då får jag ta detta. Men idag är jag glad att han är vår och jag får följa honom på den utstakade vägen.


Om ni vet någon som har en liten cockervalp till omplacering eller om det är någon som snart väntar valpar, så får ni gärna höra av er till mig.   Vet att valpen kommer till ett efterlängtat hem.







 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail
Ovido - Quiz & Flashcards