Alla inlägg den 7 juli 2020

Av Ia Hornesjö - 7 juli 2020 07:51


 
What do you want to do ?
Så var det ny vecka igen, även idag var vädret mycket varierande, men ute var vi som vanligt
Det blev nog över en timmes lek för lilla Åberlix.  Fattar inte hur mycket ork han har. Men det är så underbart att se bröderna ihop fast det är sån skillnad på storlek.  Zlatan gillar verkligen sin lillebror
Fick i alla fall honom att sova lite medan vi skulle åka och handla.
När vi kom hem så satte vi oss ute för en liten lunch och naturligtvis hade jag alla våra fem hundar vid mina fötter
   
 
Idag var det Qling som var den stora sovfavoriten för lilla Åberlix
Dagen fortsatte och det blev inte många timmars sömn för denna lilla krabat under dagen.
Vid 16 tiden skulle vi åka till Vällingby för att gratta vårt barnbarn som fyllde 15 år och då lämnade vi hela flocken, men Åberlix fick som vanligt inta sin hage i hallen, men där befinner sin även de vuxna rätt mycket.
Hålla koll måste jag ju göra så jag kollade varje 10:de minut på monitorn och såg hur vaken och glad Åberlix var när han klättrade runt i hagen och ville väl helst komma ut till de andra. Vi var borta ca 2,5 timme och jag såg ju att Åberlix inte sov ett enda dugg.
När vi kom hem så fick alla gå ut och vi satte oss ute med en liten macka.
Trodde ju att Åberlix nu skulle somna men inte sa nicke, han var precis lika vild och galen som vanligt.
 
Vi bestämde oss då för att ta en kvällspromenad bara med Z och Åberlix som jag nu har sele på istället för halsband, har märkt att han går mycket bättre och förut så ville han stanna upp och klia sig vid halsbandet hela tiden vi var ute.
Det var full rulle på honom och inte en enda gång fick jag locka på honom, han bara hängde med.
När vi sedan kom hem och bänkade oss framför TV:n då gick musten äntligen ur honom och han somnade i soffan
   
När klockan var 22.30 så bar Lasse ut honom och han kissade och sedan fick han inte sin lilla sovväska där han somnade om direkt 
  
 
Han som sedan som en stock hela natten och vaknade inte förrän jag steg upp ur sängen klockan halv 7  i morse.
Lasse bar ut honom och han kissade som vanligt direkt men även bajsade två stora högar.
Så nu är det tisdag  och vi får se vad dagen ger.
 
New mail
 
What do you want to do ?
New mail

Ovido - Quiz & Flashcards