Alla inlägg den 16 juli 2020

Av Ia Hornesjö - 16 juli 2020 08:25

Under hela onsdagen var jag seg.

Just nu är min allergi rätt jobbig men igår tror jag nog att det var en sommarförkylning som slog till.

Vaknade med huvudvärk, något som jag sällan har, sen började i stort sett varje led i min kropp värka.

Har lätt för att få ledvärk när det är omslag i vädret så det är inte lätt att veta om jag är sjuk.


Började i alla fall morgonen med att ta en liten film på Åberlix när han lekte på köksgolvet för sig själv.

Grannarna hade trädgårdshjälp hela dagen och detta medförde att Lasse visade denna firma ett slarvfel som de gjorde hos oss för nästan 2 år sedan när de la ett nytt tak över vår entré och naturligtvis så skulle de kunna åtgärda detta idag.

Lasse skulle vara på vårdcentralen för omläggning av sin arm klockan 10.30 och när vi sedan kom tillbaka efter ca en kvart så stod vår grind öppen och de hade börjat med att byta ut alla skruvar på taket.

Jag trodde att detta var något som skulle gå att göra på en timme, men vad jag bedrog mig, killen sprang fram och tillbaka och grinden stod öppen hela tiden, så det var bara att tänka om med våra hundar.

  För Åberlix var det inte svårt att slappna av fast han hade en ganska sur och otrevlig matte denna dag som kände sig helt instängd på sin egen tomt.


Klockan halv fem på eftermiddagen slutade han sitt jobb.


Vår son Per kom på besök och satt och snacka med oss medan vi åt vår middag ute i solen


Sen blev det mest att vi bara var ute och gjorde ingenting innan det blev dax för en kvällspromenad.

Kvällen avlutades med en busig liten valp 

Redan klockan 22 så var även jag redo för sängen efter en ganska jobbig dag med folk på tomten.

Ledvärken hade i alla fall gett sig, men snuvan var kvar.



 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail
Ovido - Quiz & Flashcards