Alla inlägg den 11 juli 2020

Av Ia Hornesjö - 11 juli 2020 08:59

Den här fredagen blev lite annorlunda.

Morgon började bra och hundarna hade kul utomhus fram tills jag var tvungen att köra Lasse till vårdscentralen.

Det blev sedan en lång och lite jobbig dag eftersom Lasse blev skickad till kirurgakuten på HS.


Vår son var snäll och skjutsade honom.

Visst var jag ute en del med våra hundar men hade svårt att koncentrera mig så några mer filmer eller bilder blev det inte.

Lördag:

Just nu är tiden inne för att valpar börjar bitas och det gör de med besked.  Allt ska tuggas på och helst på fötter och händer.  Har alltid något som jag byter ut mot mina händer eller fötter och det fungerar ju i alla fall ett tag.

Ingen idé att göra någon stor affär av detta, för alla valpar bits och det får man bara jobba bort med att byta till roligare saker, sen försvinner detta när de nya tänderna kommer.


I morse hade vi en rolig grej här.  Lasse hade släppt ut hundarna för morgonkiss, klockan var ungefär 7 när han kommer upp med Åberlix igen, men idag ville han inte alls somna om, som han brukar utan ville upp och leka.

Tog upp honom och lät honom leka för sig själv och hest plötsligt hör jag honom skrika och ser hur han kommer som skjuten ur en kanon in i vårt sovrum och söker skydd hos mig.'

Först trodde jag att han hade fastnat i något och blivit rädd, men tar in honom i rummet igen och märker direkt att det är hans spegelbild som är den läskiga hunden som har skrämt honom.  Men nu är jag med och han är i alla fall lite mer tuff och vågar med min hjälp gå fram till spegeldörren och stå nos mot nos med den läskigaste hund i världen.

Tänk vad lite som behöver hända för att skrämmas.

Men nu har han insett att den inte varken luktar eller kan bitas.


Får se vad lördagen ger och om det blir några filmer eller bilder.




 
What do you want to do ?
New mail
Ovido - Quiz & Flashcards