Direktlänk till inlägg 25 juli 2020

Fin fredag

Av Ia Hornesjö - 25 juli 2020 07:36

Fredagsmorgon med vackra rosor på bordet som jag fick av min pappa på Margaretadagen.

 

Efter vår vanliga frukost tillsammans med alla våra hundar så var det snart dax för Lasse att göra sig i ordning för att åka till vårdcentralen för omläggning av sin arm.

Själv tog jag med mig hundarna ut på tomten för att få lite filmer på dem

När den leken var över så gick jag för att plocka lite med mina växter och då blev det åter lek med Yra 


Sen när husse kom hem igen från vårdcentralen så blev det lite planering inför Ölandsresan som vi nu hoppas ska kunna bli någon gång i början av augusti.

Blev även denna dag rätt mycket slappande och när vi båda hamnar med en tidning med korsord eller sudoku så blir vi fast några timmar.

Men sen blev det i alla fall en middag vid grillen

   

varsin glass till efterrätt blev det också.

Sen kände i alla fall jag för att ta en promenad med brorsorna.  Lasse som har lite svårt med sin högra arm ville inte först följa med, men tog i alla fall den jobbigaste av våra hundar med sig för att försöka få henne att kunna gå i koppel.


Efter en sådan promenad så är Åberlix ganska trött och då vet han vad som gäller


Då är det bara att ta plats i hans favorithörna .

Så  var denna dag över.

I morgon är det vår sons 50 års dag.


 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 20 september 2020 07:53

Det händer inte så speciellt mycket just nu. Min kropp har strejkat i över en vecka och detta innebär att jag får lägga mycket åt sidan som jag verkligen vill göra. Men något som jag alltid gör är att fila lite på våra hundar och just nu är det l...

Av Ia Hornesjö - 18 september 2020 07:50


Tänk att det gått 20 veckor sedan Å kullen föddes. Började morgonen med en viktkoll och denna vecka låg den kvar på samma som förra, lite drygt 8 kg.   Vår egen lilla Åberlix som var minst i kullen och även visade sig ha ett hjärtfel växer och ...

Av Ia Hornesjö - 10 september 2020 08:09


Så har det gått ytterliggare en vecka sedan Åberlix stod på vågen. Det händer en hel del just nu med honom och det är både tappade tänder och nya som har kommit. Ganska skönt när de vassa försvinner och även bitanadet avtar. När jag satt och vä...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2020 23:45

Så är denna helg över och det har varit full rulle hela tiden. Fredagen gick åt att handla lite och sedan blev det mest att bara vara ute och ha det skönt. Hundarna hade det bra på tomten.     Vi hade lite rester kvar sedan fredagskv...

Av Ia Hornesjö - 3 september 2020 23:30

  Så var det åter torsdag och en dag för vår lilla Åberlix som idag blir 18 veckor och 7,5 kg tung. Dagen började precis som vanligt, ute och göra sina behov, busa, leka och äta. Åberlix blir bara goare och goare för varje dag, men även mer oc...

Ovido - Quiz & Flashcards