Alla inlägg den 29 juni 2020

Av Ia Hornesjö - 29 juni 2020 22:09

Det där att ha levt i en valpflock i 8 veckor och helt plötsligt inte ha sina kompisar att sova och leka med känns säkert  för en liten valp.

Så när vi nu blev ensamma så fick han helt vara med de andra hundarna och lyckan var stor för Zlatan. Tyvärr så är Zlatan i den åldern som inte riktigt vet vad som ska göras rätt, men han är ju hur snäll som helst mot Åberlix och det märks att även Åberlix själv gillar hans lite hårda tag.

Detta var nu bara början på dagen och dagen blev lång med helt okej för lilla Åberlix.

Det blev både lek, sova och gå ut och göra sina behov.  Inte en enda gång under hela dagen så hade vi något misslyckande inne.

När vi sedan bänkade oss framför TV:n för att kolla en Beck film som skulle sluta strax efter halv 12 så blev den givna platsen för Åberlix på golvet nedanför mina fötter.  Där la han sig för att sova efter lek med sin mamma och sov så djupt att jag inte hade någon större lust att flytta honom.  Detta visade sig ju inte vara så bra för när filmen var slut och jag placerade honom i hans lilla hage i hallen då blev det gråt och tandagnisslan.  Funderade på om jag bara skulle låta honom vara men kunde inte motstå hans ledsenhet utan tog med både honom och burväskan upp till sovrummet.  Där placerade jag denna vid vår säng och satte ner handen i väskan så han kände mig.

 Han somnade nästan direkt och sov till klockan var 4.45 då ville han upp, men tanke var först att ta ut honom men jag tog upp honom i sängen i stället och där somnade han om.  La försiktigt ner honom i buren igen och där sov han sedan till klockan var 7.

Vi tog då ut alla hundarna på tomten för kiss. Tog in Åberlix i sin lilla bur med hans mat och han började direkt att äta, när detta var klart så tog jag ut honom ensam på tomten och han gick direkt till sin plats och bajsade.

Så man kan väl påstå att första natten gick galant.

Under denna dag hann jag även få bild   på Åke som skötte sig bra och både åt, sov och bajsade.  Sen fick jag nya bilder      från Åsas glada familj. Även där fungerar allt till belåtenhet.'

Även ny bild från  Trassla i mattes mysiga famn.  


Så var i alla fall gårdagen.

Nu satsar vi på en bra tisdag.





 
What do you want to do ?
New mail
Av Ia Hornesjö - 29 juni 2020 11:27

Så var vi då framme vid dagen då även lila Åke skulle få åka hem med sin nya familj

Morgonen började bra och fast det hade varit ett riktigt otäckt åskväder denna natt så hade alla våra hundar sovit gott och inte brytt sig ett dugg.

Innan familjen kom så hade jag badat Åke så att han skulle vara ren och fin när de skulle börja pussa på honom.

       

Så säger vi då hej då och lycka till 

   


Så var brorsan försvunnen och Åberlix blev så ledsen när han upptäckte att han var ensam i hagen.

Han fick då leka med de stora hundarna ett tag och sedan gjorde vi ett nytt försök att sätta ner honom i hagen men det blev så ledsamt så jag bara inte klarade av att höra honom utan tog upp honom i famnen och då somnade han direkt.

Kom på att den stora hönan brukade både han och Åke ligga på när de sov så jag la in den i deras korg och la försiktig ner den sovande lilla Åberlix ovanpå hönan och han fortsatte att sova.

Vi får väl se hur det går.

Redan innan jag hade hunnit göra klar denna blogg så hade vi fått meddelande från en glad och lycklig familj som berättade att Åke var så trygg och nyfiken.


 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail
Ovido - Quiz & Flashcards