Alla inlägg den 12 juni 2020

Av Ia Hornesjö - 12 juni 2020 07:45

Morgon började tidigt idag, men jag kände mig ganska pigg ändå och dagen skulle bli lång för det var en hel del på agendan denna dag.

Började i alla fall morgon med att visa valparna ett nytt spel, men det var nog lite svårt för nu skulle öppna facken åt två håll och det var inte det lättaste, men samtidigt så var facken tomma när de var klara.

När morgonen var klar med alla bestyr så blev det utgång för alla valparna.

Lite roligt att se dem leka och stoja fast sopbilen stod utanför och förde ett himla liv, men inget som dessa småttingar blev rädda av.

Nu fick valparna vara ute länge för klockan 11 skulle vi få besök av en av våra gamla valpköpare och har Theo och Tore från oss, dessa herrar blir 9 år vid midsommar så Elias har varit med om dem ända sedan han var liten och detta kille ha ett sånt fint handlag med hundarna och klart han nu ville träffa vår nya små, men även våra vuxna blev överlyckliga av att få detta besök

När detta besök var över så ville jag åka till Jula för att handla kompostgaller, jag kände att jag måste ha valparna i en större hage så att jag kan få koppla av lite när de är ute.. De har annars en benägenhet att försvinna åt fyra olika håll..  Så detta besök på Jula var efterlängtat, men klart att kompostgaller var slut och det kan jag förstå för de var mycket billigare där än på andra ställen, men nu hade jag bestämt mig för att handla dessa så jag tog en tur in på ÖB och där fanns de i alla fall, det blev 90 kr dyrare än vad det hade varit på Jula och vad spelar dessa kronor för roll bara jag får som jag vill.

Nu fick faktiskt valparna hålla dig inne för klockan 15,00 skulle vi på begravning och det var lite att göra innan vi kom iväg.

När vi kom hem så satte vi i alla fall ihop hagen och den blev ganska stor med sina 12 sektioner, så nu skulle valparna i alla fall kunna röra sig ordentligt.

Det här kändes väldigt bra, tycker jag och valparna verkade inte ha något emot att de var instängda

Så här roligt hade valparna fram till klockan var 20 och då var det dags att gå in och göra lite nytta och försöka känna av dagen.

I morgon är en ny dag och på söndag då är den riktigt stora dagen.

 
What do you want to do ?
New mail
Ovido - Quiz & Flashcards