Alla inlägg den 22 juni 2020

Av Ia Hornesjö - 22 juni 2020 17:04

Måndagen fortsatte efter morgonens inlägg från söndagen till måndagen

Detta vaknade jag upp till i morse klockan 04.24 och undrade vad det var för liv i köket.

Vände mig om och försökte sov igen, men när klockan var halv 6 så var det fortfarande samma liv i köket och jag satte på min övervakningskamera för att kolla vad det var som hände där nere.

Jo de var dessa små som levde rullan. Insåg när jag såg filmen från mitt sovrum på övervåningen att det var lika bra att gå ner och ställa mig och städa hagen.

Det där med duktiga valpar som gått på lådan, det kan vi glömma nu.






Tror inte att min tid räcker till ikväll att fotografera eller sitta vid dator. Så detta vår räcka för idag.


Av Ia Hornesjö - 22 juni 2020 08:56

Dagarna går så fort och jag hinner inte riktigt med allt som är planerat. Dessa riktigt varma dagar har blivit mycket slappande i den lilla poolen. Märks även på hundarna att det är för varmt att göra något annat än slöa och ta sig ett dopp då och då i deras pool.

Valparna är duktiga på att efter lek placera sig i skuggan och vila någon timme.

På midsommardagen var vår son Per här för att fotografera valparna med sin nya kamera, men det var svårare än vad han trodde att få bra bilder på valpar som inte var stilla en sekund.

Men de får duga att visa i alla fall

      Klart min stora favorit Zlatan måste få vara med på bild.

Han är ett bra föredömme för sina småsyskon.

Själv filmade jag lite igår.

Dagen fortsatte och det blev lite flera små filmer

Så var denna varma dag över.

Valparna fick gå in och vila i köket medan vi åt vår middag.

Sen var det de stora hundarna som skulle få sitt och det blev en ganska lång promenad.



 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail
Ovido - Quiz & Flashcards