Alla inlägg under augusti 2020

Av Ia Hornesjö - 2 augusti 2020 09:06

Idag är det lördag och inget speciellt på agendan.

Började morgonen som vanligt med lite hundgos i sängen och sedan blev det frukost.

och efter denna blev det som vanligt först lite bus och lek och sedan bara mys med brorsorna.

Sen fortsatte dagen ute. Det visade sig var en mycket varm dag.

Jag tog med mig min virkning ut och satte mig ner för att göra färdigt en grytlapp som jag började med på kvällen innan. Alla hundarna visade att det var för varmt för att leka denna dag och la sig ner runt mina fötter.

 

Innan vi skulle åka och handla så tog vi in våra hundar och kastade lite godis på golvet

  något som lilla Åberlix gillar.

Vi har fortfarande hans hage kvar i hallen och där får han vara när vi åker och handlar, mest för att jag tycker att han behöver få koppla av och inte bara busa hela tiden.  Han finner sig även i detta så min tanke har varit att den ska få vara kvar tills vi åker till Öland och sedan när vi kommer hem så får allt bli som vanligt och hela flocken vara tillsammans även när vi inte är hemma.

Dagen gick i rasande fart som den alltid gör när jag handarbetar, då glömmer jag både tid och rum.

Hade planerat att bara ha bakpotatis med räkfyllning denna dag och medan jag satte mig ner ute och skalade räkor så tog Lasse fram lite vitt vin med massor av is i, för det var detta som svalkade mest i denna värmen

 

Sen blev det middag

  Har nog aldrig sett så stora bakpotatisar som det blev denna dag, men det var ju uppskattat av hundarna som fick en massa rester.

Innan vi skulle gå ut på en promenad så ville jag försöka få en bild på hela flocken. Det har inte varit lätt att få den att sitta stilla tillsammans, normalt har jag alltid haft hundar som jag bara har sagt ordet "kamera" till så har det satt sig tillrätta för att bli fotograferade.  

  Fick snabba mig på att få denna bild, men huvudsaken var att de satt där jag ville..  Inte förrän jag såg bilden kom jag att tänka på att vi nu har fem hundar i olika färger.  Detta har vi aldrig tidigare haft för det har alltid var två orange, två vit/svarta och två blueroan i vår flock.


Men efter detta så fick det bli en promenad, ikväll tog jag Z och Åberlix och Lasse bara Zlatan.

     mycket bus blir det när jag har fler än bara Åberlix i kopplet, för han älskar att bita i det andra kopplet.

Fick till en liten film på detta.

Hörs att iallafall jag är ganska slut på denna promenad.

Fattar inte var min ork har tagit vägen.

På hemvägen var det en bock som retade Z, han vägrade att flytta sig fast hon skällde och nästan skrek för att försöka ta honom.

Stannade upp och pratade med ett par grannar tills bocken hade vett att försvinna ur synhåll.

Snabbt hem för att kolla på Morden i midsommer



 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail

Presentation


Yra med vår Å kull

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards